Alla inlägg under oktober 2008

Av k l - 30 oktober 2008 20:03

  Ibland kan man undra ifall barn verkligen hajjar de animerade filmer som vi föräldrar villigt placerar dem framför. Det kan vara ganska kluriga replikväxlingar och även ironiska inslag förekommer ju.
 Min 4-åriga dotter är för tillfället väldigt intresserad av filmen Björnbröder. Den ÄR kul. Speciellt två älgar som får sina svenska röster av Johan Wester och Anders Jansson.

Hon vill se filmen om och om igen. Den är lite läskig ibland med slagsmål mellan björn och människa, men sensmoralen är fin. Nåväl. Jag emottog en klockren filmreplik från dottern vid dagens lunchätande:

Dottern sätter i halsen.

"Drick lite vatten" säger jag.

Hon dricker lite.

Sen tittar hon på mig och utbrister:"Tack för din visdom!"

Om hon fattat filmen i sin helhet vet jag inte, men vissa saker har hon helt klart snappat upp...//k 
 Rutt och Tuck i Björnbröder

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards