Alla inlägg under mars 2009

Av k l - 20 mars 2009 14:30


Nu e de vår.

Då ska man vara glad.

För solen skiner och det är så härligt så.


Å så ser man allt damm, å alla långa mörka hårstrån (fortsätter det såhär så blir jag skallig!!!)..å alla skitiga rutor...åsså borde man ju städa..


ÄH! Skiter it`! (= struntar i det!)


Jag har ju varit hängig ett bra jäla tag nu, inte p g a  den vanliga depressionen å ångesten neeeeeeeeeeeee..utan, hm..ja nåt e det.

Mamman e säker på att det är järnbrist, så "Åk å köp Blutsaft, NU!" tyckte hon.

Njae... sa jag å köpte nån´sorts multivitaminhistoria som skulle vara bra att börja med.

Säkert funkar det jättebra, men jag har börja snacka som en fisk, sill för att vara exakt.

Bubblar jag då eller!?(ha ha..neej.)

I ett sill-stim kommunicerar man genom att släppa ut luft via anus.


Jag skulle lätt bli QUEEN of sills!

Ha de// N


Av k l - 20 mars 2009 11:47


Telefonen ringer:

-Ninni.

-Hej, det är jag! Vad gör du?

-Hej! Nä jag gör  inget speciell. Grejar lite.

-Nähä..Jaha. Har det hänt ngt nytt då?

-Nä.

-Har du hört något från vårdcentralen ang kurator eller läkarkontakt?

-Nä.

-Hur mår du då?

-...jaa, jag mår väl okej tror jag ...

-Vad gör du på dagarna då?

-Stressar!

-Men du e ju hemma hela tiden, typ ledig... du behöver väl inte stressa?!

-Nähe...

-De e ju värre för den som jobbar, då stressar man ju hela tiden för att hinna med ungar, handla,hemmet å jobbet!

-Jaha...

-Du har ju all tid i världen!

-Mmm...

-Ja, men vaddå? När Ida e på dagis kan ju du bara va ledig och ta det lugnt!

-Jaha, va bra.

-Men  blir du sur nu?!

-Nä,jag e inte sur.

-Jag hör att du e sur. Man måste väl kunna prata om hur det är eller?

-Jaha..joo..

-Men du måste ju ta tag i det här, du kan ju inte bara vara hemma: Du skulle behöva jobba , några timmar om dagen bara.

 -Ja, jag vet väl de. Men det är ju som det är, jag kan inte fixa något utan att försäkringskassan e inblandad, och då hänvisar ju dom till läkare, och det har jag ju som sagt ingen just nu. Jag e sjukskriven(undanstoppad) till feb.2010

-Ja, men det är ju så jobbigt för dig (NO SHIT??!!)och alla andra att det inte händer något! Du får väl trycka på lite, ringa och fråga varför inget händer, säga att nu vill du faktiskt ha hjälp!

-Mmm...

 

tystnad...


-Men du,e du ute nåt då? Ut i friska luften och njut av solen! Ta en promenad! Det är ju jätteskönt. Jag önskar att jag hann vara ute mer..

-Ja, får väl göra det...

-Ja men gör det, så känns det nog bättre sen! Du jag måste sluta nu!

Hade så bra så hörs vi!

-Mmm, hej då...


Meningen var säkert att "bry sig" och "pigga upp".  Men det mina vänner, sket sig .

Ovido - Quiz & Flashcards