Alla inlägg under februari 2009

Av k l - 21 februari 2009 11:34

Få artister/band besitter förmågan att göra en cover till något som slår orginalet i skönhet och känsla. U2 hör till dessa få.


In the beginning, everything Bono touched, turned to gold...

http://www.youtube.com/watch?v=B1j_vyQrWO4&feature=related
Av k l - 12 februari 2009 23:10


Brukar inte vara så ofta man kan hitta länkar här, men den här kommentaren var bara för bra:


Jag sitter och läser Aftonbladet,på nätet givetvis, och min dotter 4 år gammal kommer och tittar.

-Varför skriker tanten?


Ja, vad svarar man på den?

//N

Av k l - 12 februari 2009 23:03


Ja dom e smarta dom dära amerikanarna...

Verkligen.


//N

Av k l - 11 februari 2009 16:16


Äntligen lagom hård rock med tanke bakom texten...me like!!

Jag är kär! Ja, lite småtänd i alla fall...;)

Ses!//N


Myles ... bejb!!

Av k l - 11 februari 2009 15:52

Utanför fönstret har blåsten stillat sig något. Stora, tunga snöflingor yr och får faktiskt ligga kvar,utan att direkt smälta bort som brukar vara standard. Blir det kanske så pass att vi kan gå ut och bygga en gubbe, häst eller kanske en snö-lykta innan hopp i lopp?? Jag vet en som hoppas.


Och här inne i värmen då?

Suck....Ohhhh... Flyttkartonger så långt ögat når.

Nä, inte riktigt. Men lite har jag packat.


Nu börjar det kännas lite pirrigt att vi ska flytta. Känslorna inför denna flytt har varit många och ständigt pendlande.

Först LYCKA! Vi har hittat huset!!!

Men shit, lägenheten måste ju säljas...FORT.

Röja upp NU, sen visningar...piiiu...


Till slut gick det ju bra med alltihop.

Men sen  blev känslan bitterljuv...härligt med hus!

Men SÅÅÅÅ bekvämt att bo mitt i centrala Jönköping, nära till allt...


Nu är jag snart tillbaka på lycka igen..tro ja:.

Att ha en tomt som dottern kan leka på, lekstuga OCH egen sandlåda. Vi kan äntligen skaffa hund... Jo, det känns faktiskt ganska härligt.

 Och huset är så fint! Härliga trägolv, vitlaserade tak. Ljust och fräscht!

Gott om utrymmen, ÄNTLIGEN ett stort  skrivbord till allt mitt material, kanske t o m ett eget "pyssel-rum"?


På lördag är det dags.

// N




Ovido - Quiz & Flashcards