Alla inlägg den 13 november 2008

Av k l - 13 november 2008 14:34


Under hur lång tid kan ett försök pågå?

 I SAOL förklaras det så här:

1) motsv. FÖRSÖKA 2: handling (l. serie av handlingar) som ngn företager (med l. med hän­syn till ngt l. ngn) i syfte att se resultatet


På en skylt vid en viadukt står att läsa:

Kameraövervakning. Försök till vägtull.

Skylten har suttit där i åtminstone 5 år.


Jag gör ju här ett försök i att blogga. Vi får se hur det går. Jag tänker inte försöka på samma sätt i 5 år. Alltså upprepade försök är ju en sak. Men att bara filma ..trafik i över 5 år. Skumt.


Jag tycker att skylten är fel. Missvisande på ngt vis. Gillar inte det.


Ha de.// K


( Nu har jag fått en förklaring; man testar olika kameror vid viadukten. Kameror som ska användas vid vägtullar. Kameraövervakning alltså.

Detta är tydligen en helt SJÄLVKLAR sak för alla inhemska stadsbor. Jag är inte det. Alltså har dom bara uttryckt sig lite otydligt på skylten.

Gillar inte otydlig information.

Så det så. // K )





Ovido - Quiz & Flashcards